TüRKiYE’DE iLK BLABLACAR DENEYiMiM

İtalya, İsviçre, Almanya, Fransa, Çek Cumhuriyeti, Macaristan, Avusturya gibi ülkelerde BlaBlaCar ile seyahat ettiğim günler daha dün gibi aklımda. Türkiye’de BlaBlaCar ile seyahat etmeyi hiç denememiştim. Sonunda Türkiye’de ilk blablacar deneyimim 18 Ağustos 2016 tarihinde yaptığım İstanbul –> Çanakkale yolculuğu oldu.

Türkiye'de ilk blablacar deneyimim Atakan Akıncı First blablacar experience in Turkey

Yeni insanlar, yeni kültürler tanımak amacıyla çıktığım yolculuklarda BlaBlaCar ile seyahat etmemin bir sebebi de doğayı farklı coğrafyalarda izleyebilmek. Bunun için gökyüzünün aydınlık oduğu zamanlarda seyahat etmeyi tercih ettim. Ancak, BlaBlaCar ile ilk gece yolculuğumu Türkiye’de yaşadım. Türkiye’de ilk blablacar deneyimim ve blablacar ile ilk gece yolculuğum bir arada gerçekleşti.

BlaBlaCar Kısaca Nedir? : Yolculuk paylaşım ağı. Bu ağ, aracında boş koltuk olan kişi ile aracı olmayan ve aynı yöne giden kişiyi bir araya getirerek keyifli bir yolculuğun gerçekleşmesini destekler. Çeşitli hesaplamalar sonucunda, yolcu araç sahibine az miktar ödeme yapar. Bu fiyat seviyesi otobüs, tren, uçak gibi vasıtalara kıyasla oldukça düşüktür. Yolcu ucuza seyahat eder, araç sahibi ise masraflarını paylaşır, arabaların çevreye olan olumsuz etkisi azalır. Hepsinden öte, yeni insanlarla tanışmanın heyecanı ile keyifli ve sohbetli bir yolculuk başlar. BlaBlaCar websitesi ve mobil uygulama, dünyada 22 ülkede yaklaşık 30 milyon üyeye sahiptir.

Türkiye’de BlaBlaCar: Güven Eksikliği!

Türkiye’de bu tür seyahatlere karşı olan ve türlü türlü hikayeler öne sürerek korku atmosferi yaratan insanların ne kadar çok olduğunu herhalde söylememe gerek yok. Son bir sene içinde BlaBlaCar deyince duyduğum gerçekleşmemiş hikayeleri anlatmak zor olur. Ancak hepsinin ortak bir yanı var: Güven Eksikliği. Buna, insanların BlaBlaCar uygulamasını ve ağını nasıl kullanacağını bilmemesi de eklenebilir.

Türkiye’de ilk blablacar deneyimim: İstanbul-Çanakkale (30 TL, Tekirdağ üzeri)

Dünyanın en güzel boğazlarından biri olan Çanakkale Boğazı’na (The Dardanelles) gitmek için, mavi Volkswagen Golf’ü heyecanla bekliyordum. Aracın zamanında buluşma noktasında olup olamayacağı konusunda merakımı kendimden gizleyemiyordum. Diğer ülkelerdeki insanlar ile Türkiye’deki insanların zaman konusundaki tutumlarını kendimce karşılaştırmak için adeta can atıyordum. Yasin’in buluşma yerine tam vaktinde gelmesi bu konudaki merakımı gidermiş oldu.

Sadece sırt çantamın olduğunu gördüğünde mutlu olan Yasin ve arkadaşı Furkan ile yola çıktık (Saat 02:00). Bu iki Bozcaada yolcusuna katıldıktan 5 dakika sonra da, Geyikli’de kamp yapmak için yola çıkan Anıl aramıza katıldı.

Biraz sohbetten sonra çalan ilk müzik Adamlar’dan Koca Yaşlı Şişko Dünya’ydı. Bu şarkıyı her dinlediğimde bu seyahatimi, o anki duygularımı, hayatımı hatırlayacağım artık. Şarkıdan akılda kalan sözler ise şöyle:

Sonra birden dank etti dünyayı anladım

Aldım onu karşıma anlatmaya başladım

(Adamlar – Koca Yaşlı Şişko Dünya | Dinlemek için Tıkla )

Bir süre sonra Yasin ile birebir sohbet ettiğimizi fark ettim ( uyuyanlara duyurulur 😀 ). Yurt dışındaki anılarımızdan ve gözlemlerimizden bahsettik. Yasin, Almanya ve Danimarka gibi ülkeleri ziyaret etmiş. Ülkelerin kahvaltıları arasındaki farklardan bahsederken, Almaya’nın güzel ve bol yeşilli yollarına, oradan da Danimarka’nın başkenti Kopenhag’daki deniz kızı heykeline geçtik.

Sabaha karşı Çanakkale’ye geçmek için arabalı vapura binmek üzere iskeleye ulaştık. Vapur sırasındaki kısa bekleyişi, sohbet ederek geçirdik. Vapura bindikten sonra, kahve eşliğinde gün doğumunu izlerken sohbete devam ettik. Çanakkale’ye ulaştığımızda yaşadığımız polis kontrolünden sonra yolumuza devam ettik.

İneceğim durağa az kalmıştı. Bir yandan yaşadığımız kısa yolculuğun güzelliğinden bahsederken, diğer yandan yolculuğumun biteceğinin burukluğunu yaşıyordum. Bu arada ineceğim yeri takip etmem gerektiğini unuttum. Yasin ineceğim yeri sormasaydı, bu durağı 1-2 km değil daha fazla geçerdik herhalde.

Gönül isterdi ki, bu yeni günde bu güzel yolculuk devam etsin. Bu kısa ve güzel yolculuğun ortakları Yasin, Furkan ve Anıl‘a selamlar…

Aynı günün sonunda güneş’i dünyanın başka herhangi bir yerinde kardeşimle batırdım.

Ancak daha gün bitmedi. 11 yıldır görüşmediğim arkadaşımla sohbet dolu bir gece geçirdik. Anladım ki, hayatta insanlar kendi yolculuğunu kendisi yaratır. Siz yeter ki yola çıkın!

Bu arada belirtmeliyim, yaklaşık 48 saattir uykusuzum.