iTALYA ERASMUS+ PROGRAMI DENEYiMi: iLK GÜN

Bugüne birçok anlam yükleyebilirim: iTALYA Erasmus macerası başlangıcı, Avrupa’da ve İtalya’da ilk gün, Avrupa’da ve İtalya’da ilk tren yolculuğu, İlk yurtdışı deneyimi ve daha bir sürü şey.

iTALYA Erasmus+ Programı kapsamında İtalya’nın Parma Üniversitesi‘nde öğrenci olabilme fırsatını yakaladığımda hayatımdaki yeni bir maceranın da kapılarını aralamıştım. Aylar süren yazışmalar, vize işlemlerinden sonra, iTALYA Erasmus+ Programı deneyimini yaşamak için hayallerime doğru sabahın 7’sinde yola çıktığımda, bu duruma hala alışamadığım duygusu hakimdi üzerimde. Otobüs ile İstanbul’da kısa bir tur atarak gittim havaalanına. İtalya Erasmus+ Programı deneyimine saatler kala, meşhur Boğaziçi Köprüsü’nden geçerken bütün İstanbul anılarım film şeridi gibi geçiyordu gözümün önünden. Yeni bir maceraya çıkmanın heyecanı da buna eşlik ediyordu.

iTALYA Erasmus macerasına doğru

iTALYA Erasmus: İtalya’ya İlk Yolculuk, İlk Yurtdışı Deneyimi

İtalya Erasmus+ Programı sayesinde yeni yerler görmek, yeni insanlarla tanışmak ve yeni kültürleri yaşamak üzere çıkacağım ilk yolculuğuma dakikalar kalmışken, kuzenini ziyarete gidecek olan Volkan ile Sabiha Gökçen Havalimanı’nda tanıştım. 11:55 İstanbul-Bologna uçağında seyahat edecektik. Avrupa’ya ve İtalya’ya ilk yolculuk macerasının daha başında yolların sürprizlerle dolu olduğunu anladım. iTALYA Erasmus+ Programı sayesinde Avrupa’da ve İtalya’da ilk yurtdışı deneyimimin bana yapacağı sürprizleri görebilmek için sabırsızlanıyordum.

Hazal-Atakan-Volkan, iTALYA Erasmus
iTALYA Erasmus: İlk Yurtdışı Uçak Bileti

İtalya’ya yolculuğum sırasında, gözümü kırpmadan heyecanla dışarıyı izledim. Bu, Avrupa kıtasının bir bölümünü kuş bakışı izleyebildiğim ilk yolculuktu. Sofia’ya kadar karlı dağlar, Sofia’dan sonra bulutlar vardı. Bulutlar adeta uçsuz bucaksız bir denizin beyaza dönüşmüş hali gibiydi. Gökyüzü tamamen açık ve güneşliydi. Yukarıya baktığımda gökyüzünün gittikçe karardığını gördüm. Artık Türkiye’den kilometrelerce uzaktaydım ilk defa. Güneş’i bulutların üzerinde bıraktıktan sonra Bologna Guglielmo Marconi Havalimanı’na indik.

iTALYA Erasmus: Yurtdışına İlk Uçuş

iTALYA Erasmus: İlk Anlar – Bologna Guglielmo Marconi Havalimanı

Havalimanı çok büyük değildi. Pasaport kontrol noktasını geçtikten sonra Volkan’ın kuzeni Fatoş ile tanıştık. Bologna’da yaşayan Fatoş cana yakın, güleryüzlü ve yardımseverdi. Reggio Emilia’ya gitmek için önce Bologna Tren İstasyonu’na (Bologna Centrale) gitmem gerekiyordu. Fatoş yardım edebileceğini söyledi. Bologna Guglielmo Marconi Havalimanı’nda Zeliha ile tanıştık. Zeliha da iTALYA Erasmus+ Programı sayesinde Floransa’da okuyabilme fırsatını değerlendirmek üzere yollara düşmüş. Fatoş ve Volkan, Bologna Tren İstasyonu’na (Bologna Centrale)  gitmemize yardım ettiler. Bologna Havalimanı’nın çıkışında sağ tarafta “BLQ” yazan beyaz otobüs ile 6 € ödedikten sonra Bologna Tren İstasyonu’nun (Bologna Centrale) kapısına kadar gidebilirsiniz. Fatoş bir taksici ile anlaştıktan sonra kişi başı 4 € ödeyerek Bologna Tren İstasyonu’na gittik.

Bologna Tren İstasyonu, iTALYA Erasmus

iTALYA Erasmus: İlk Tren Yolculuğu – Bologna Tren İstasyonu (Bologna Centrale)

Tren biletlerinin alınması konusunda Fatoş bize yardım etti. Bir süre sonra Zeliha Floransa’ya gitmek üzere trene bindi ve tek başına tatlı telaşlı bir halde, iTALYA Erasmus macerasına doğru ufukta kayboldu. Tabiki tekrar görüşmek ve buluşmak üzere haberleşecektik.

Zeliha-Atakan-Hazal, iTALYA Erasmus

Tren saatine kadar Fatoş ve Volkan bizimle birlikteydi. Fatoş’un telefonundan Reggio Emilia’da yaşayan Teresa ve Ilaria’ya bizi karşılayabilmeleri için tren saatini mesaj attım. Bu süre zarfında Fatoş, Volkan, Hazal ve ben bol bol resim çekildik. Türkiye’den İtalya’ya taşıdığım ve annemin yaptığı yaklaşık 2 kg poğaçadan bile yedik.

Volkan-Hazal-Atakan, iTALYA Erasmus
Hazal-Atakan-Fatoş, iTALYA Erasmus

Zeliha’nın gitmesinden yaklaşık 1 saat sonra, Hazal ve ben Reggio Emilia’ya gitmek üzere Bologna Tren İstasyonu’ndan 16:28 Reggio Emilia trenine bindik. 1 saat içinde ikinci kez yaşanan bu anı anlatmak da ilki gibi zor… Fatoş’a yardımları için çok teşekkür ediyorum.

iTALYA Erasmus: İlk Tren Bileti, iTALYA Erasmus

iTALYA Erasmus: Ilaria ve Teresa – Reggio Emilia’ya Doğru…

Reggio Emilia, Erasmus+ Programı kapsamında gideceğim Parma şehrine 15-20 dk mesafede bir şehir. Henüz kalacak yer bulamadığımdan, daha önce Couchsurfing aracılığıyla yardım istediğim Ilaria ve Teresa bize yardımcı olacaklardı.

Nereye gittiğimi, Ilaria ve Teresa’yı nasıl tanıyacağımı bilmeden yollardaydım. Reggio Emilia Tren İstasyonu’nda, yıllardır birbirimizi tanıyormuşuz gibi ilk karşılaştığımız anda bulduk birbirimizi. Ilaria ve Teresa güleryüzlü, cana yakın ve misavirperverlerdi. Tren istasyonuna yaklaşık 15 dk olan evleri, tarihi Emilia ticaret yoluna (Via Emilia – Via Aemilia) çok yakındı. Eve gittiğimizde onlar için getirdiğim lokumları ikram ettim. Çok beğendiler. Yemek öncesinde annemin yaptığı poğaçalardan yedik. Ayrıca şarap ile tarallucci (vino e tarallucci) de vardı.

iTALYA Erasmus: İlk Akşam Yemeği Reggio Emilia’da

Ilaria ve Teresa sayesinde İtalya’ya geldiğimiz gün makarna sosları öğrenmeye başladık. Ancak Ilaria çalıştığı için bu akşam onun yerine Teresa’nın abisi David bizimle birlikteydi. David de güleryüzlü, cana yakın ve misafirperverdi. Aynı zamanda çılgın bir baterist! Erasmus+ Programı kapsamında geldiğim İtalya’da ilk günün akşam yemeğinde, kara lahanalı (cavolo nero) ve patatesli sos ile servis edilen, all’uovo yedik (bir çeşit makarna, erişte gibi). Makarnanın üzerine dökmek için parmesan peyniri de (Parmigiano Reggiano) vardı. Parmesan peynirini (Parmigiano Reggiano) üretildiği yerde yediğim için şanslıyım. Makarna, sos ve parmesan peyniri gerçekten lezzetliydi!

KARA LAHANALI VE PATETES SOSLU MAKARNA TARİFİ

Resimlerde görüldüğü gibi kara lahanayı, patatesi ve makarnayı ayrı ayrı haşlayın. Daha sonra kara lahana ve patatesi doğrayın. Ayrı bir tavada soğanları kavurun ve doğranmış kara lahanayı soğanlarla birlikte karıştırarak bir süre daha pişirin. Daha sonra haşlanmış pateteslerle birlikte karıştırın. Sosunuz hazır. Haşladığınız makarnayla birlikte servis edebilirsiniz. Üzerine tercihen parmesan peyniri dökebilirsiniz.

italyada-erasmus-ilk-gun-erasmus-in-italy-first-day-atakanakinci-aablog-8

italyada-erasmus-ilk-gun-erasmus-in-italy-first-day-atakanakinci-aablog-9

iTALYA Erasmus: İlk Akşam Yemeği

iTALYA Erasmus: İlk Gezi Reggio Emilia’da

Yemekten sonra sohbet ettik ve küçük bir gezi için dışarı çıktık. Reggio Emilia’nın merkezini gezdik ve tarihi Emilia ticaret yolunda yürüdük. Tarihi yolun orta noktası bu şehirdeydi. Bu noktayı temsil eden bir kapak da vardı.

Hazal-Atakan, iTALYA Erasmus: İlk Gezi

italyada-erasmus-ilk-gun-erasmus-in-italy-first-day-atakanakinci-aablog-11

iTALYA Erasmus: İlk Gece!

Benim için bir güne ne kadar çok anı sığdırabilirsin sorusunun cevabı 3 Şubat 2015 olsa gerek. Volkan, Fatoş, Zeliha, Ilaria, Teresa ve David, iTALYA Erasmus+ Programı kapsamında çıktığım maceranın ilk gününde tanıştığım değerli insanlar, ilk günün sürprizleri!

Bugün İstanbul’da uyandım ve başka bir ülkenin şehrinde Reggio Emilia’da uyuyacağım.

Gelecek günler için çok heyecanlıyım…