iTALYA PARMA TORRECHiARA KALESi’NE PEDALLAMAK

iTALYA Parma ‘ da Torrechiara Kalesi Yolculuğu!

iTALYA Parma ‘ da hayallerime pedalladım bugün, Torrechiara Kalesi‘ne!

Hayallerimden birisi İtalya’da Orta Çağ kalelerinden birini görmekti. Bugün hayalimi gerçekleştirmek için ilk defa bisikletimle uzaklara, Torrechiara Kalesi‘ni görmeye gittim. Bu, çok heyecanlı olmamın nedeniydi. Bu fırsatı Erasmus iTALYA ile yakaladım ve anılarıma ekledim.

Atakan – Elsid / Dattaro Köprüsü, Parma – iTALYA

Cumartesi sabah yaklaşık olarak 7 – 7:30’da, Parma Dere’sinin üzerindeki Dattaro Köprüsü’nde Elsid ile buluştum. Birlikte 52 km kadar pedalladık.

Parma’nın güneyine doğru: Tarlalar, Köyler, Çiftlikler...

Yollar, Güneş ve Doğa, Erasmus iTALYA Parma

Tarihi binalara olan tutkuma doğru giderken, Parma’nın güneyini de keşfetmiş oldum. Kaleye kadar, 20-25 km boyunca tarlaları, çiftlikleri, küçük yerleşim yerlerini görerek gitmek keşfin keyifli yanlarından biriydi. Özellikle belirtmeliyim ki, tarlalarda ekilmedik alan görmedim!

Torrechiara Kalesi yolu, Parma Çıkış, iTALYA Parma

Fontanini, Corcagnano ve Pilastro hattında kaleye doğru giderken, bu küçük yerleşim yerlerinde kısa süre dinlendik. Kaleye ulaştığımızda yapacağımız kahvaltı için, bu yerleşim yerlerinden birinde gördüğümüz yerel pazardan taze meyve sebze satın aldık. Domateslerin tazeliği hala aklımda!

Pilastro’ya doğru giderken manzarayı ve çiftlikleri izledim. Doğayı ve yaşamı hissederek bisiklet sürüyordum. Erasmus iTALYA fırsatını sonuna kadar yaşamak istiyordum. Bütün bunlar çiftlikten peşimize takılan bir çiftlik köpeğinin havlamasıyla uçtu gitti. Kendimi bisiklet yarışlarında hissettim. Bir anlık korku kısa sürede çok yol kat ettirdi. 🙂

erasmus italya parma torrecchiara kalesine pedallamak  erasmus italya parma torrecchiara kalesine pedallamak

Bir Orta Çağ Kalesi: Torrechiara Kalesi…

Torrechiara Kalesi ilk karşılaşma, Erasmus iTALYA Parma

Pilastro’ya ulaştığımızda kaleye az bir yol kalmıştı. Kısa bir süre sonra hoşgeldiniz tabelasını gördük ve durduk. Daha sonra, hoşgeldiniz tabelasının altında kalenin kendisini görünce bir süre baktım. Kaleyi ilk kez canlı görüşümdü. Erasmus iTALYA fırsatının bana verdiği en güzel hediyelerden biri buydu. Yolun geri kalanında daha heyecanlı bisiklet sürdüm kaleyi izleye izleye. İşte dedim, işte geldim! 🙂

Torrechiara Kalesi Yokuşu, iTALYA Parma

Kalenin yokuşunda mutlu ama aç iki gezgin olarak hatıra fotoğrafı çekildik. Artık kahvaltı vaktiydi. Yoldan aldığımız domatesler ve daha önceden hazırladığımız yiyecekleri yedik.

Görmeyi hayal ettiğim kalelerden birisinde kahvaltı yaptıktan sonra, kaleyi gezmeye başladık. 1448-1460 yılları arasında Pier Maria Rossi tarafından, Orta Çağ yıllarında savunma amaçlı bir yapı olarak inşa edilen bu büyük kale bir malikane olarak da kullanılmış. Tam bilet fiyatı 4, indirimli bilet fiyatı ise 2! Her ayın ilk pazar günü de ücretsiz (bu uygulama ile İtalya genelinde karşılaştım), eğer doğum gününüz ise yine ücretsiz gezebilirsiniz! Erasmus iTALYA fırsatı sayesinde hayalimdeki kalelerden birinde gezdim ve buna hala inanamıyorum. Torrechiara Kalesi hakkında daha fazla bilgiyi buradan edinebilirsiniz.

Torrechiara Kalesi Girişi, iTALYA Parma

erasmus italya parma torrecchiara kalesine pedallamak erasmus italya parma torrecchiara kalesine pedallamak erasmus italya parma torrecchiara kalesine pedallamak erasmus italya parma torrecchiara kalesine pedallamak erasmus italya parma torrecchiara kalesine pedallamak

Kalenin ziyaretinden sonra Pilastro’ya geri döndük ve rüzgarı takip ettik. Geldiğimiz yoldan geri dönmemeye karar verdik. Ancak nereye gideceğimiz konusunda bir fikrimiz yoktu. Pilastro’da oturan insanlara sormaya karar verdik. İngilizce ile anlaşmak zordu ancak yardımseverlerdi. Bize yardım etmeye çalışan resimdeki adam Arnavut çıkınca söz Elsid’deydi. İki Arnavut sohbet etmeye başladılar. Kısa bir sohbetten sonra, aldığımız önerilerle de Pilastro’dan Batı’ya doğru gittik. Önümüzde Felino, Sala Baganza ve Collecchio vardı.

erasmus italya parma torrecchiara kalesine pedallamak
Yardımsever Amcamız. Yıllar önce Arnavutluk’tan İtalya’ya gelmiş. / iTALYA Parma anısı

Felino, Sala Baganza, Collecchio…

Sala Baganza’ya ulaştığımızda şehrin içinde bulunan kaleyi (La Rocca Sanvitale di Sala Baganza) de ziyaret ettik. Savaşta ve depremde zarar gördüğü için kalenin belli bir kısmını gezdik. Sala Baganza Kalesi mi yoksa Torrechiara Kalesi mi görülmeli diye sorarsanız, kuşkusuz Torrechiara Kalesi derim.

Sala Baganza’dan sonra, Collecchio’dan geçerek Parma’ya döndük. Yol boyunca tarlaları, çiftlikleri, manzarayı günbatımı ile birlikte izleyerek Parma’ya geri dönmek huzur vericiydi. Akşam güneşinin sakinliğine hafif rüzgar eşlik ediyordu. Tatlı bir bahar kokusu eşliğinde İtalya’nın doğasında bisiklet sürüyordum. İtalya’nın sakin doğasında hayatı yaşamayı denemelisiniz.

Erasmus iTALYA anılarıma hayalime pedalladığım bu güzel günü de ekledim bugün.

Torrechiara Kalesi’nin yanında bulunan eski köyden bir fotoğraf ile hoşçakalın sevgiyle kalın… 🙂